ویژگی های معلم در قرن 21

- آشنایی فناوری آموزشی: برای کسب موفقیت در قرن بیست و یکم، معلمان باید دانش آموزانی تربیت کنند که یادگیرندگان مادام العمر باشند و این مسیر نمی گردد مگر این که فرایند یادگیری مبتنی بر انتقال صرف دانش تغییر پذیرد بنابراین معلمان باید با استفاده از کامپیوتر و اینترنت و کاربرد آنها تدریس واقف باشند و دانش آموزان را نیز به این امر ترغیب کنند. فناوری اطلاعات به ما می گوید آن چه که تا دیروز درست بوده امروز ممکن است نادرست و حتی گمراه کننده باشد، بنابراین معلمان با استفاده از این تکنیک باید معلمانی محقق و پژوهشگر باشند و دانش آموزان پرسش گر امروز و پژوهشگر فردا تربیت کنند.

ادامه نوشته

شیوه نامه ی چگونگی طراحی سوالات مفهومی و استاندارد

اهمیت وضرورت:

آموزش وپرورش را می توان به صورت فرایندی تعریف کرد که به منظور تغییر و تعدیل رفتار دانش آموزان با توجه به هدفهای معین طرح ریزی شده است و در این فرایند نقش معلم عبارت است از فراهم ساختن شرایط وامکانات لازم به گونه ای که تغییرات مطلوب در رفتار دانش آموزان ایجاد شود. برای سنجش و مشخص کردن این تغییرات همواره از عاملی همچون امتحان استفاده می شود .

در گذشته امتحان وسیله ای بود که فقط برای غربال کردن دانش آموزان مورد استفاده قرار می گرفت وعامل مهمی که حاکم بر سرنوشت آینده دانش آموزان است، به شمارمی رفت. اما امروزه بر اثر پیشرفت روز افزون علوم وتکنولوژی ودگرگون شدن مفهوم آموزش و پرورش نقش امتحان تغیر یافته است و به عامل کشف کننده وشناساننده توانایی ها واستعدادهای دانش آموزان وآماده سازی آنان برای شرکت در فعالیتهای سازنده جوامع پویای انسان تبدیل گشته است.


ادامه نوشته